Direktør Hans Christian Holte skriver jevnlige kronikker i Computerworld. Denne kronikken er publisert i Computerworld fredag 10. september 2010.
Jeg hadde twitret i tre uker. Orientert meg i det nye mediet – plukket opp et og annet om kutymen i dette relativt unge samfunnet – begynt å lære meg å bruke kanalen. Jeg hadde kvitret om Difis aktiviteter og tilbud, gjengitt andres glupe innlegg, diskutert fag. Jeg var på vei, med daglig nye ”followers”. Selv om jeg ikke var på nivå med Twitterkongene og -dronningene der ute, fikk jeg stadig flere lovord fordi jeg som direktør hadde gitt Difi et personlig ansikt i en ny kanal. Så nevnte jeg til kona at jeg nå twitret, på vegne av Difi. ”Hvorfor?”, spurte hun, og så granskende på meg, før hun kastet seg uti det nye mediet selv. Søkte meg opp, skummet gjennom meldingene mine, så litt på strømmen av meldinger fra de jeg fulgte. Så gjentok hun spørsmålet – fortsatt skeptisk: ”men hvorfor gjør du dette? ”